فولاد سبز خاورمیانه از شفافیت تمام تا نقش آفرینی سالم در زنجیره تامین مقاطع فولادی
در مسیر تقویت شفافیت های زنجیره تامین مقاطع فولادی،مدیرعامل شرکت “فولاد سبز خاورمیانه” با اشاره به ظرفیت اثبات شده چند صد هزار تنی تامین و تحویل مقاطع فولای به شرکت های مختلف در سراسر ایران اعلام کرد که برنامههای جامعی برای ورود به بورس کالا را آغاز کرده اند و این شرکت با تأکید بر اصول شفافیت در توزیع و تعهدات زیستمحیطی، مسیر تحولی جدیدی را بازار تامین مقاطع فولادی در پیش گرفته و توانسته اعتماد مشتریان را به درستی جلب کند.
تعهد به شفافیت و نقشآفرینی سالم در بازار
مریم قریشی، مدیرعامل شرکت فولاد سبز خاورمیانه، در تشریح رویکرد شرکت بر محوریت صداقت و حرفهایگری در تمامی سطوح عملیاتی تأکید کرد و اظهار داشت:«ما باور داریم که موفقیت پایدار در صنعت فولاد تنها با شفافیت کامل و حفظ استانداردهای بالای حرفهایگری امکانپذیر است.
وی ادامه داد : طی هشت سال گذشته همواره تلاش کرده ایم تا به عنوان پلی سالم و مطمئن میان تولیدکنندگان اصلی و مصرفکنندگان نهایی عمل کنیم و این رویکرد مبتنی بر اعتماد، سنگ بنای ثبت برند فولاد سبز خاورمیانه شد و چشمانداز آتی ما فراتر از صرفاً توزیع است و قصد داریم به زودی وارد فاز تولید متناسب با نیاز بازار گردیم. اما این ورود با تعهد کامل به رعایت بالاترین استانداردهای زیستمحیطی صورت میگیرد. علاوه بر این، توسعه پروژههای فرهنگی در اولویتهای آتی شرکت قرار دارد تا بتوانیم به مسئولیت های اجتماعی خود نیز به درستی بپردازیم.
قریشی یکی از مزیتهای رقابتی شرکت فولاد سبز را تمرکز و اجرای درست برندینگ نام برد و توضیح داد: این اقدامات باعت شده تا در مدتی کوتاه جایگاه مستحکمی برای خود در بازار داشته باشیم و روز به روز مشتریان جدیدتری را در جمع خود داشته باشیم .
مزیت های رقابتی متنوع و “سبز” به معنای شفافیت مطلق
لیندا رضایی، مدیر فروش و توسعه بازار شرکت فولاد سبز خاورمیانه ، در تبیین استراتژیهای رشد فروش و مزیت رقابتی فولاد سبز خاورمیانه در بازار حساس و وسیع مقاطع فولادی ، بر ارائه ارزش واقعی به مشتریان تأکید کرد و گفت : «مزیت رقابتی ما سه رکن اساسی دارد:ارزیابی دقیق نیاز مشترین و مشاوره تخصصی ، ارائه بهترین قیمت بازار، تضمین تحویل بهموقع کالا که با برخورداری از سبد کامل محصولات فولادی و ارتباط نزدیک با تولید کنندگان درجه یک کشور ، نیازهای متنوع مشتریان را پوشش میدهد. ما مفتخریم که در تأمین پروژههای کلیدی ملی از جمله مسکن ملی،ابر مجتمع های مسکونی ، بیمارستانها ، زیرساختهای قطار شهری و … نقش محوری و قابل اعتماد برای مشتریان داشتهایم. این موفقیتها مرهون مدیریت مستقیم بر فرآیند لجستیک و تعهد به پشتیبانی کامل حتی پس از فروش کالا است. باید خاطرنشان ساخت که در این شرکت، تفسیر نام “سبز” تنها به محیط زیست محدود نمیشود؛ “سبز” برای ما مترادف با شفافیت مطلق در معاملات، صداقت در قیمتگذاری و رویکردی سبز در اخلاق کسبوکار است.»
شفافیت مالی،حفظ تعهدات و چشم انداز آینده شرکت فولاد سبز خاورمیانه
محمد ارباب شیرانی، مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه ، در ادامه این نشست خبری به تشریح ساختار مالی و برنامههای استراتژیک این شرکت تامین پرداخت و گفت: «شفافیت قیمتگذاری برای ما یک الزام است، حتی در شرایطی که نوسانات شدید ارزی بازار را تحت فشار قرار میدهد. ما ترجیح میدهیم در مقاطعی زیان را بپذیریم تا حفظ اعتماد ، اصل شفافیت و ثبات قیمت برای مشتریان حفظ شود. تمرکز اصلی ما همواره روی محصولات تولید داخل است و با یقین میگویم جزو معدود شرکت هایی هستیم که ۱۰۰٪ از محصولات فولادی تامین و تحویل شده به مصرف کنندگان از تولیدات با کیفیت و اصیل داخلی کشور بوده است .
وی ادامه داد: بزرگترین برنامه استراتژیک ما در حال حاضر، دریافت کد بورسی و ورود رسمی به بازار سرمایه است که نیازمند ارتقاء ساختارهای گزارشگری مالی و انطباق کامل با استانداردهای فرابورس میباشد. تفسیر ما از نام شرکت به این صورت است: فولاد که نشان دهنده محوریت فعالیت های ما است ، “سبز” نماد تعهد زیستمحیطی و شفافیت عملیاتی است، در حالی که “خاورمیانه” نشاندهنده نگاه استراتژیک ما به توسعه بازارهای صادراتی در منطقه است.
ارباب شیرانی با اشاره به اینکه پس از 8 سال تجربه فعالیت در این بازار ، حدود دو سال قبل نام فولاد سبز خاورمیانه بصورت رسمی ثبت و شکل شرکتی به خود گرفت ، عملکرد این مجموعه را تشریح کرد و گفت:در سال گذشته موفق به توزیع بیش از صد هزار تن مقاطع مختلف در کشور شدیم و این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و جهش قابل توجهی در ششماهه اول سال جاری را تجربه کردیم که نتیجه به کارگیری افراد توانمند و تحصیل کرده و باتجربه و البته جوانانی پر انگیزه و مستعد بوده است .
وی از شفافیت بعنوان یک الزام در این مجموعه یاد کرد و گفت : ما بر مستندسازی دقیق تمام تراکنشها و نظارت مالی مستمر تأکید داریم و در راستای مسئولیت اجتماعی، تلاش میکنیم با ادغام محمولهها و بهینهسازی روش های حمل و نقل، میزان آلایندههای زیستمحیطی ناشی از توزیع را به حداقل برسانیم. اولویتهای مالی ما شامل تضمین کیفیت توزیع، اجرای دقیق مسئولیتهای اجتماعی و توسعه منابع انسانی متخصص است. روند استاندارد فروش ما به ترتیب شامل دریافت سفارش، بررسیهای مالی و اعتباری، تأمین کالا و در نهایت لجستیک نهایی و سپس خدمات و پیگیری های پس از فروش محصول است و برای تقویت تیمهای عملیاتی، برنامههای جذب نیرو در حوزههای کلیدی مهندسی صنایع، مکانیک، مالی و حسابداری را در دستور کار داریم .
آنچه در این نشست خبری قابل ملاحظه بود ، توجه شرکت فولاد سبز خاورمیانه به تعهد کیفی و شفافیت مالی و عملیاتی و امید و انگیزه بالا در حرکت صنعت و ساختمان بود و به گفته مریم قریشی مدیر عامل این شرکت ، فولاد سبز خاورمیانه قصد دارد تا ضمن حفظ جایگاه خود به عنوان یک توزیعکننده شفاف در فاز آتی فعالیتهای خود را به سمت تولید سبز حرکت دهد و با تکمیل برنامههای مسئولیت اجتماعی، خصوصاً در حوزه کاهش آلایندگی از طریق بهینهسازی لجستیک و همچنین توسعه ساختار منابع انسانی از طریق جذب متخصصین مورد نیاز برای ارتقا و توسعه فعالیت های خود پیش گام شود.
شرکت فولاد سبز خاورمیانه اگر چه در حال حاضر با تیمی متشکل از ۳۰ نفر بهصورت مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم پیش رفته اما با بکار گیری نیروهای غالبا جوان از دهه های 80،70،60 و 50 نشان داده می توان نسل های مختلف را در کنار هم جمع کرد و با تکیه بر دانش و تخصص اهدافی بزرگ را دنبال کرد .








